Budapest Evezős Egyesület

Budapest Evezős Egyesület

BEE

A Budapest Evezős Egyesület, több mint 100 éves múltra tekint vissza. Egyesületünkben minden korosztály számára, egész évben, a különböző igényekhez igazodva biztosítjuk a lehetőséget a sportolásra. A hét minden napján, egész nap lehetőség van az evezőstelep használatára, ahol az evezésen kívül kondicionálóterem, illetve evezős ergométer terem is a sportolók rendelkezésére áll, de lehetőség van egyéb szabadidős tevékenységekre is (foci, tollaslabda, pingpong stb.). Az evezős sport népszerűsítése érdekében évente több rendezvényt szervezünk, amelyek közül kiemelkedik: a 10 egymást követő évben megtartott Vízi Majális, valamint az őszi időszakokban megrendezésre kerülő Öböl Kupa. "Vizi-suli" oktatási programunk keretében évente több száz gyermek ismerkedik meg, testnevelés órákon, illetve iskolai sportnapokon az evezéssel. A nyári szünetben nagysikerű napközis evezős tábort szervezünk a 8-14 éves korosztály részére. A sportegyesületünkben a versenysport mellett, szabadidős sportolásra is van lehetőség: évente 6-8 vízitúrán, és 15-20 versenyen vesznek részt egyre eredményesebben sportolóink.

Budapest Csónakház

Csónakház

A Budapest Evezős Egyesületnek otthont adó Budapest Csónakház 1923-ban épült, amely azóta több melléképülettel bővült. Az Emberi Erőforrások Minisztériumának támogatása révén lehetőségünk nyílt csónakházunk felújítására, amely jelenleg is tart. Az öltözők és a hajótárolók mellett helyet kapott benne kondicionáló terem, tornaterem, ergométer-terem, evezős tanmedence, klubterem, pihenőszoba, és szauna is. A (A létesítményt videó kamera rendszer biztosítja.)

Egyesületünk története

Sport Kedvelők Köre (1905. - 1919.)

Úszóház

1905.-ben a Magyar Kereskedelmi Rt., (a későbbi Angol-Magyar Bank) tisztviselői karából megalakult a „Sport Kedvelők Köre”. Már az alakulás évében Baróty Jenő indítványozta az evezős szakosztály megalakítását, amelyhez 100 koronát adományozott.
1909. év tavaszára készült el, Baróty tevékenységének köszönhetően, az újpesti uszodához csatolva az Egyesület ponyvával fedett tutaja, amelyen a „Nyíl” nevű race-klinker szkiffet tárolták. Ezt követte néhány hét múlva egy új hárompárevezős, majd egy négyevezős. A következő években további 3 hajót vásárolt Baróty.
1912. tavaszára elkészült egy kis úszóház. Ekkortól Mérei József segítette Baróty munkáját, aki többek között a hajók javítását is végezte. Mérei József munkájának köszönhetően az I. világháború kitörését követő évben készült el a szakosztály első szárazföldi épülete: egy kisebb faház.

Budapest Evezős Club (1920. - 1944.)

Csónakház

1920-ban az evezős szakosztály tagjaiból alakult meg az önálló Budapest Evezős Club. A Sportkedvelők Köre az evezős szakosztály teljes felszerelését átengedte a BEC-nek.
1923. szeptemberében került sor (az előző évben már félkész állapotban használatba vett) a clubházuk avatóünnepségére, amely Galambos József építész tagtárs tervei alapján készült.
A következő évtizedben a túra és versenyevezés egyaránt folyamatosan fejlődött, háziversenyek és egyéb társas összejövetelek színesítették a club életét:
1929.-ben Kozma László nyerte meg az Egyesület első, majd 1936-ban a második országos bajnoki címét egypárevezősben.

G.D. Hajógyár Sportköre (1944. - 1970.)

Kornélia

A II. világháború végén, 1945. május 8.-án a Ganz Ábrahám Hajógyár 102. számú vízicserkész csapata - egy szovjet katonatiszt jelenlétében - megalapította a Hajógyár Sport Körét. (A BEC tagjai néhány hajóval a Margitszigetre költöztek, ahol a Hungária Evezős Egylettel 1947-ben egyesültek Hungária-Budapest Evezős Egylet néven, amely egyesületet azonban 1949-ben megszüntették.)

Az ötvenes évek közepétől az Egyesületünk első „aranykorát” élte: Pap Jenőné, Méray Kornélia (Bartók Ernő tanítványa), nyolc alkalommal egypárevezősben, hétszerr pedig kétpárevezősben nyerte a női Országos Bajnokságot, három bronzérme után 1958, 59, 60, és 61-ben pedig négyszer Nyílt Európa Bajnokságot nyert, így mindeddig ő a legeredményesebb magyar női evezős. (Ekkor női számban még nem rendeztek világbajnokságot az evezésben!)

Magyar Hajó és Darugyár Sportköre (1971. - 1991.)

Mariann

Szabó Károly mesteredző munkájának köszönhetően az Egyesület a 70-es években ismét jelentős sikereket ért el, amely ekkor már a Magyar Hajó és Darugyár Sport Kör Evezős Szakosztályaként (MHD) működött. Tanítványa Ambrus Mariann egymás után hétszer lett egypárevezősben, és négyszer pedig kétpárevezősben országos bajnok. Mariann a nemzetközi vizeken is eredményesen szerepelt: 1975-ben Nottingham-ben a Világbajnokságon ezüstérmet, 1977-ben Amszterdamban, majd 1978-ban az újzélandi Hamiltonban pedig bronzérmet szerzett, valamint a 1976-ban a montreali olimpián 6. helyen végzett. Ezekben az években Egyesületünk férfi evezősei is több országos bajnoki címet nyertek.

A 80-as években a fiataloké volt a főszerep, Szabó Károlyné (Marika) tanítványai mind a hazai versenyeken, mind az Ifjúsági Barátság Versenyeken több érmet szereztek, most már, mint a Ganz Danubius Hajógyár Sport Egyesület Evezős Szakosztályának versenyzői.

Hajógyári Evezős Club (1991. - 2005.)

MastersVB

1991 végén a rendszerváltozás során csődbe ment hajógyár már nem volt képes fenntartani az evezős telepet, így a GDH Sport Egyesület megszüntette az evezős szakosztályát.
1992. május 30-án a vízitelep nélkül maradt evezősök Sarkadi Nagy Imre kezdeményezésére, Hajógyári Evezős Club néven új sportegyesületet hoztak létre. Néhány évnyi „hontalanság” után 1995. szeptemberében a Magyar Evezős Szövetséggel közösen a XIII. kerületi Önkormányzat, és a Fővárosi Önkormányzat támogatásával sikerült az Egyesületnek visszavásárolnia a népszigeti evezős telepet.
2002-ben Tarján Tamást választották meg a club elnökének, aki a tagok összefogásával az egyesület máig is tartó fejlesztésébe kezdett.

Budapest Evezős Egyesület (2006. - )

Tűzhangya

2006. február 14.-től Egyesületünk, a Budapest Evezős Egyesület nevet vette fel.

2007.-ben Pálos Andrea és Rakonczai Gábor a Budapest Csónakházban épített hajójukkal, a Tűzhangyával evezték át az Atlanti óceánt a Kanári-szigeteki La Gomerától a Kis Antilláknál levő Antiguaba. Az 5233 km-es utat 51 nap alatt tették meg, ami átlagosan több mint 100 km volt naponta. A spanyolországi Rota kikötőjétől a Kanári-szigetekig tartó 1431 km-es utat a szállítási költségek csökkentése, illetve a tengeri gyakorlat megszerzése miatt szintén evezve tették meg, így a teljes táv 6664 km volt.

Ugyanebben az évben kezdte meg az utánpótlás nevelő munkáját a BEE-ben a korábbi hajógyáros evezős Molnár Zoltán (Lopez). Munkájának eredménye már 2012-ben megmutatkozott, amikor a Magyar Evezős Szövetség közgyűlésén Egyesületünk elnyerte az elmúlt négy év "Legjobban fejlődő klubja" címet a hozzá tartozó kupával együtt.

Bendegúz

Jelenleg Egyesületünkben, mind a férfi, mind a női mezőnyben több igen tehetséges sportoló készül a versenyekre. A Legeredményesebb versenyzőnk jeleneleg Pétervári-Molnár Bendegúz (Lopez fia), aki hét országos bajnoki címe mellett, a nemzetközi mezőnyben is jeleskedik: a 2011-es Ifjúsági Világbajnokságon kétpárevezősben Papp Gergellyel szerzett bronzérme után, 2014-ben az U23-as korosztályban ergométeren európa bajnok, majd egypárevezősben Egyetemi Világbajnok lett. 2016-ban szintén egypárevezősben olimpiai kvótát szezett: a riói olimpián 14. helyezést ért el.

Budapest Evezős Egyesület SZJA 1%

Segíts Te is!

Egyesületünk közhasznú civil szervezet, így működésében, fejlesztésében fontos szerepe van a tagok, valamint a céljainkat támogatók segítségének. A tagsági díjak és költségtérítések a működési költségek egy részét fedezik csak: a megfelelő szintű működéshez, valamint a fejlesztésekhez további forrásokra van szükség. A pályázati lehetőségeket igyekszünk minél jobban kihasználni, de ezek mellett szükség van a Te segítségedre is!

SZJA 1% felajánlása

Kérjük, támogassa adója 1%-ával a Budapest Evezős Egyesületet!
Adószámunk: 18040843-1-41
Ezt kell az „EGYSZA” jelű nyomtatványon feltüntetni, majd az adóhatósághoz eljuttatni az SZJA bevallás határidejéig - postán, vagy személyesen / külön levélként, vagy az adóbevallás mellékleteként. Az 1 % felajánlásáról a rendelkezés elektronikus úton is benyújtható.
Sok kicsi sokra megy: akár 1-2 ezer forint is számít! A kapott támogatást sporteszközök vásárlására, javítására, illetve a csónakház fejlesztésére használjuk fel.
Köszönjük támogatását!

Adomány, Támogatás

Ha lehetőséged van rá, akkor kérjük a tagdíjon felül kisebb-nagyobb összegekkel támogasd egyesületünket! Támogatás adásakor lehetőség van rá, hogy egy adott célt is megjelölj, hogy mire költsük ezen összeget (pl. eszközvásárlás). Amennyiben cégek nyújtják a támogatást, abban az esetben adókedvezményben részesülnek!"

Szponzoráció

Lehetőség van arra is, hogy cégekkel reklámszerződést kössünk: támogatásukért cserébe reklámszolgáltatást tudunk nyújtani. (Pl. honlapunkon való megjelenés, mezen, hajón, vagy a csónakházon reklámfelirat elhelyezése, stb.) Mini-szponzor akciónk keretében a kisebb cégek részére a támogatás nagyságának függvényében egyedi megállapodások megkötésére van lehetőség.

Önkéntes közösségi munka

Önkéntesek, (diákok közösségi szolgálat keretében) segítségét várjuk:
- hívd el barátaidat, ismerőseidet is evezni!
- segíts a kezdő evezősöknek megtanulni az evezni, beilleszkedni az egyesületbe
- segíts a többieknek ha le kell vinni a hajót, vagy éppen be kell állítani
- tartsd rendben a hajótárolót, öltözőt
- vegyél részt a karbantartó napokon
- segíts be a kerti munkákba(avar összehúzása, seprés, stb.)
- népszerűsítsd az evezést rendezvényeinken, illetve a kerületi rendezvényeken
- segíts be az adminisztratív feladatokba,

Kérjük, Te is segíts, csak együtt jutunk előbbre!

BEE montázs

Támogatóink

EMMI MOB NSK MESZ 13.Ker.Önk. SKLUT 13 MAGNET BEST CRM Vidám Vidra OVER

© 2018 Budapest Evezős Egyesület - Budapest Csónakház

Cím: 1138 Budapest, Népsziget út 1-3.

Telefon: +36 30 341 4728

E-mail: info(kukac)evezz.hu

Bankszámla szám: 16200010-61399055-00000000

Adószám: 18040843-1-41